**Ugly Face** that gutter sound is BACK!

Discussion in 'Beats/Producers' started by LCD Beats, Oct 16, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LCD Beats

    LCD Beats TYME President

    Joined:
    Jul 20, 2004
    Messages:
    7,315
    New joint from Taping Your Mouth Ent.

    UGLY FACE

    Please leave links and I'll get back at you fa sho.
    test
  2. Kaybi

    Kaybi Guest

    this sounds too choppy, drums are ok... but its got no real melody goin... that piano IS grimy, but its not too excitin... and anyway its too raw.. needs to be mixed better and its sounds a little empy... vocals is a nice touch tho i gotta admit.... this is nuttin special but i'll give u this its GRIMY lol

    lmao we peeped each others beats at the same time
    test
  3. LCD Beats

    LCD Beats TYME President

    Joined:
    Jul 20, 2004
    Messages:
    7,315
    Thanks for the feedback dawg... I know my mixing is shit, lol.
    test
  4. Soopa of I.M.E.

    Soopa of I.M.E. New Member

    Joined:
    Jun 26, 2002
    Messages:
    2,621
    sup doggy.....returnin' that love....

    melody is off the chains....drums are coo...i'm def feelin that piano melody in there....bass?? lol...well, this sounds fine even without it....would've liked to have heard a little more background atmosphere wise, just to take up the stereo field, but still, no biggy....this is a good beat, i'm feelin' the mix and all...i'd love to hear this ripped to hear the outcome....

    keep em comin'

    -Soopa-
    test
  5. LCD Beats

    LCD Beats TYME President

    Joined:
    Jul 20, 2004
    Messages:
    7,315
    Haha... the lack of bass. I purposely didn't add bass to make sure the kick stands out. There is some sub-bass in the kick though. Thanks for checkin my shit out and the input.
    test
  6. sickbeatz

    sickbeatz More bodies being burried

    Joined:
    Jan 20, 2001
    Messages:
    1,043
    test
  7. BoeTheMessiah

    BoeTheMessiah New Member

    Joined:
    Oct 10, 2004
    Messages:
    40
    I liked the idea of this beat with the piano melody and the voice. I think you should add some bass though and maybe rework it a little.
    test
  8. _REAPAH_

    _REAPAH_ Mello Dee

    Joined:
    Nov 19, 2001
    Messages:
    22,422
    Aight, im peepin

    Intro is nice... Piano sample is real good, guess its the reverb, but its most def grimey. Drums is on point... The first verse is kind of empty, but that wont matter when a cat is rappin over it. The chorus and the choir is the highlight of the beat... Its good, next time just have a little bit more "instrumentation".
    test
  9. Mellow Madness

    Mellow Madness aKa sTaTiK

    Joined:
    Aug 21, 2002
    Messages:
    46,574
    piano is coo.. but its a lil to loud.. the other elements u throw is a coo touch.. better mixing could be done.. possibily even a break down.. the vocal vox is cool.. not bad.. but man this diffinetly needs a bassline.. to fill in the emptiness..

    return when u can.. px

    http://board.rapmusic.com/showthread.php?t=811242
    test
  10. Cicc CEL

    Cicc CEL R & B - Rhymes & Beats

    Joined:
    May 28, 2000
    Messages:
    6,648
    yeah the drums dont bang like BANG BANG. and the Snare should sound like Gunshots if you grimey. you got everything else. it just sounds kinda empty on certain parts.
    this was hot tho.
    i'm feelin that piano
    test
  11. LCD Beats

    LCD Beats TYME President

    Joined:
    Jul 20, 2004
    Messages:
    7,315
    Thanks for the responses... let's keep em coming.
    test
  12. ~Mr.BrAiNStOrM~

    ~Mr.BrAiNStOrM~ Intelligent Rhyme Sayer

    Joined:
    Dec 13, 2003
    Messages:
    2,413
    test
  13. LCD Beats

    LCD Beats TYME President

    Joined:
    Jul 20, 2004
    Messages:
    7,315
    Looks like I'ma have to add a bassline, lol
    test
  14. wmsproductions

    wmsproductions wms productions

    Joined:
    Jan 16, 2002
    Messages:
    4,821
    test
  15. IN-feKt

    IN-feKt Northern Affiliate

    Joined:
    Feb 8, 2003
    Messages:
    2,199
    Hmm...I think i know what you were going for, but this beat is pretty boring and tiresome to me. The low piano doesnt do anything for me, the synths that come in however add a lot of nice erie atmosphere, same with the choir...word...keep at it..
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)