this is why i love reason 3.0

Discussion in 'Audio Producers Discussions' started by urban_tactics, Jul 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. urban_tactics

    urban_tactics aka johnny cockram

    Joined:
    Mar 8, 2003
    Messages:
    24,807
    [​IMG]
    [​IMG]

    any mpc or mv users should kno what this does......

    which proves that the possibilities with reason are endless



    go ahead and hate, i kno some of ya'll will....
    test
  2. M.Maestro

    M.Maestro Ghost

    Joined:
    Jul 29, 2004
    Messages:
    12,124
    I have the FPC.
    test
  3. M.Maestro

    M.Maestro Ghost

    Joined:
    Jul 29, 2004
    Messages:
    12,124
    Yo you gotta show me how to do that. The spot I work at now has the MV... and I've been meaning to run it with reason.
    test
  4. nwo504

    nwo504 Rawtunez

    Joined:
    Jan 21, 2002
    Messages:
    4,215
    ii just started fucking with reason, its alot easier to lay down a beat than in fl. I still got to learn some shit though.
    test
  5. .KeyNote.

    .KeyNote. Guest

    i been using fruity loops since i started

    i been curious about reason..would it be a tough transition to go from FL to reason???
    test
  6. M.Maestro

    M.Maestro Ghost

    Joined:
    Jul 29, 2004
    Messages:
    12,124
    I'm learning everyhting just to have it under my belt.


    Thats what cats need to do.

    Only thing I need to learn is the MPC, I gotta refresh my memory cuz I aint use that in a minute. I know the MV tho.
    test
  7. Dre Derelict

    Dre Derelict New Member

    Joined:
    Nov 11, 2001
    Messages:
    3,548
    Honestly, I don't think I've ever seen anyone hate on Reason. Just some of the cats that make those corny synthy composed beats with it. The same with the cats that make corny vocal sampled loops with FL.

    But ol' boy said it's easier to lay down a beat with Reason than FL? Nah...I think Fruity Loops you can lay one down a lot quicker. Though I'm just learning a little bit about Reason.
    test
  8. urban_tactics

    urban_tactics aka johnny cockram

    Joined:
    Mar 8, 2003
    Messages:
    24,807
    maybe if a nigga usin a mouse its quicker....but i dont see how if u usin a midi controller how FL can be any faster....u hit record and play..........how is either one any faster?

    i'm not understandin that shit
    test
  9. nwo504

    nwo504 Rawtunez

    Joined:
    Jan 21, 2002
    Messages:
    4,215
    fl overall is easier but I don't like how fl quantizes so it foreces me to go back and edit the notes after i finish playing it
    test
  10. urban_tactics

    urban_tactics aka johnny cockram

    Joined:
    Mar 8, 2003
    Messages:
    24,807
    why are u quantizing anyway
    test
  11. Xabiton

    Xabiton RM Veteran

    Joined:
    May 31, 2002
    Messages:
    17,221
    I dont like the note repeat shit personally Ive had it fora few months but I dont have that combi skin u should upload it urb
    test
  12. nwo504

    nwo504 Rawtunez

    Joined:
    Jan 21, 2002
    Messages:
    4,215
    lol i didnt even see the mpc skin. big ass ad in the way.
    test
  13. Premize Prod

    Premize Prod aka reggie kush

    Joined:
    Feb 15, 2004
    Messages:
    6,451
    test
  14. F Major

    F Major Anti Gear Lust

    Joined:
    Aug 31, 2004
    Messages:
    2,784
    How did you end up routing that? Matrix with pattern switch ?
    test
  15. Hitman J

    Hitman J lets get get get it....

    Joined:
    May 30, 2002
    Messages:
    10,062
    I LOVE YOU URB. haha

    you just up my drop game like to the next level haha

    how that layer template i use turn out?

    I like this shit here cause you can record the release realtime and have diff tempos and shit

    way easier than redrum drums too i might add chea...



    ay urb, like how the release is on that one, is it ANY way possible to have the 2nd knob be pitch ... that would be flames then

    YeEESSIRRR GET @ ME
    test
  16. urban_tactics

    urban_tactics aka johnny cockram

    Joined:
    Mar 8, 2003
    Messages:
    24,807
    where did u get it? cuz i aint kno they had some shit like that floatin around already

    and why would u not like this? its either u find it useful or not...cant see it being somethin somebody just doesnt like......

    @ Fmajor...its crazy how this shit was built, u'd have to look at what was done yourself
    test
  17. Hitman J

    Hitman J lets get get get it....

    Joined:
    May 30, 2002
    Messages:
    10,062
    hell yea what up with all them subtractors like 50 of em lol
    test
  18. nwo504

    nwo504 Rawtunez

    Joined:
    Jan 21, 2002
    Messages:
    4,215
    reason is hot
    test
  19. Dre Derelict

    Dre Derelict New Member

    Joined:
    Nov 11, 2001
    Messages:
    3,548

    Nah fam, I just mean as far as being able to open and lay down a track quickly. Knowing the program or not. As I said...I'm just now learning Reason, so maybe you can sequence shit as fast as you can Fruity Loops. But I'm more fluent with it as of now.

    FL is a little more self explanatory I guess...don't know. Just seems shit can be layed down quicker in Fruity Loops than Reason to me.

    That's not a knock to either program or anything son. May be a knock to Fruity Loops moreso than it would be to Reason actually.

    Just how it is as of now.
    test
  20. Premize Prod

    Premize Prod aka reggie kush

    Joined:
    Feb 15, 2004
    Messages:
    6,451
    ive used both and i honestly just cant understand how fl's sequencing can be fast than reasons. in fl you gota click all that pattern and step sequencers and playlist editors and all tha tshit. in reason wat you see is wat u get. hit record and everything is right in front of you.
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)