The Elite Presents - Hip Rock

Discussion in 'Open Mic' started by Insanevillian, Jan 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Insanevillian

    Insanevillian STILL in CHARGE

    Joined:
    Aug 19, 2000
    Messages:
    16,814
    i love hip hop from my flip flops to the tip top
    but i also like to grip rock music when i rip shop
    before i kick rocks, i tell maidens to run to the hills
    a motley crue is after those looks that kill
    i shoot to thrill when i turn up the ac in my dc's
    u can see im a killer, yeah somebody told me
    dont hold me back, when priests are breaking the law
    they'll be on skid row, 18 + life, taking the fall
    or maybe metallica was right, we should be killing them all
    but all in all it's just another brick in the wall
    im sick of em all, im a rat spinning round n round
    in a cage smashing pumpkins on the ground
    surrounded by a crowd banging their head
    in a quiet riot thats waking the dead
    maybe its said rap will make u insane in the brain
    but rock will leave u off the rails on a crazy train

    burnin in hysteria, unheard by a def leppard
    under a bridge eating red hot chilli peppers
    blow me a kiss, ill rock and roll all night
    when im a foriegner in your land, im as cold as ice
    hold on tight, my grip on the mic leaves a hemmorhage in my hands
    cutting it up like my name was edward scissorhands
    im the man, making u dudes look like ladies
    you twisted sisters couldnt take it in the 80's
    maybe its my style, u fear it, wont get near it
    cuz im a grown ass man smelling like teen spirit
    can u hear it? the way im terminating these lines
    if u send me some guns and roses, you could be mine
    a love sublime, date rape, it aint always what it seems
    hurtin u so bad your offspring will have low self esteem
    not trying to be mean, bot no one can reach me level
    even van halen knows, im still runnin with the devil
    test
  2. Chase Murda

    Chase Murda hostile enviroment

    Joined:
    Jan 25, 2004
    Messages:
    4,797
    this shit better get some fuckin replys..nice shit homey keep postin
    test
  3. dsp2k5

    dsp2k5 Dime Sack Pimp

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    4,201
    Very nice post here. Really liked the concept. The flow was right ... Im gonna write something good for writing that so I had something decent to read.

    again nice one man
    test
  4. Coup d'état

    Coup d'état Don't believe the hype

    Joined:
    Jun 19, 2009
    Messages:
    4,096
    awesome throw back dude. I caught most of the references, maybe all of them...man I'm getting old. Clever stuff here man, I like it. The rhymes and all the rock references tied in so smoothly. That must of took awhile. You missed the Zeppelin reference though!

    i love hip hop from my flip flops to the tip top
    but i also like to grip rock music when i rip shop


    what did this reference ? Buffet ?


    They don't make good music like that anymore. smh
    test
  5. Insanevillian

    Insanevillian STILL in CHARGE

    Joined:
    Aug 19, 2000
    Messages:
    16,814
    the opener is whai it is.... an opener
    test
  6. dsp2k5

    dsp2k5 Dime Sack Pimp

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    4,201
    maybe its my style, u fear it, wont get near it
    cuz im a grown ass man smelling like teen spirit
    can u hear it? the way im terminating these lines
    if u send me some guns and roses, you could be mine
    a love sublime, date rape, it aint always what it seems
    hurtin u so bad your offspring will have low self esteem
    not trying to be mean, bot no one can reach me level
    even van halen knows, im still runnin with the devil


    i liked that part ...

    I wrote that Texas The Realest Freestyle for you like i told you i would ... lol check it out ... get that me if you want to collab ... im down homie
    test
  7. Insanevillian

    Insanevillian STILL in CHARGE

    Joined:
    Aug 19, 2000
    Messages:
    16,814
    ill drop a comment on it tonight when im in a more relaxed state of mind
    test
  8. dsp2k5

    dsp2k5 Dime Sack Pimp

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    4,201
    kool ... what ya gonna get relaxed on? lol
    test
  9. Insanevillian

    Insanevillian STILL in CHARGE

    Joined:
    Aug 19, 2000
    Messages:
    16,814
    some chronic
    test
  10. dsp2k5

    dsp2k5 Dime Sack Pimp

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    4,201
    ahh ... i got some corn ... yall know what popcorn is over there in cali? Its not as good as chronic though ... lol also on some hydrocodones lol
    test
  11. TheInkwell

    TheInkwell New Member

    Joined:
    May 6, 2011
    Messages:
    736
    overall very solid piece here. though, i'm not too big on rock so i'm sure atleast half the references slipped past me.. which might also be why i liked the first first verse alot more than the second.
    test
  12. nO gOoD!

    nO gOoD! Life Music :: Press Play

    Joined:
    Apr 18, 2001
    Messages:
    14,243
    I agree with inkwell, I didn't follow metalica much so some references slipped past me. the rhyming here was nice though. good drop
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  13. L. Kross

    L. Kross His Highness

    Joined:
    Aug 10, 2000
    Messages:
    23,072
    Nice piece, it's important every now an again to drop an original thought that everyone else hasnt overdone to death, but as long as you keep it away from the the club, girls an alcohol, you got a decent shot at originality. I happen to love old rock music an Im pretty sure I caught most of the references which btw, the wall is one of the best albums other then dark side of the moon. Good shit homieo
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)