Still Took Me Under & Deja Vu**2 New Hitz**drop link and feed

Discussion in 'Beats/Producers' started by WillieK, Jun 23, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    http://www.soundclick.com/bands/5/mindharmonyproductions_music.htm

    Still Took Me Under (sorry if mixin sound like trash in regular comp speakerz,i jus dunn have anythin to master my audio filez rite now in Mac)

    Deja Vu (Mind Harmony remix) --it would also be reall cool if any of ya give me the accapella of the orignal one's, str8lly Eastcoast on this one haha

    drop linkz and feedz
    much luv

    Willie K
    test
  2. DonnyB

    DonnyB Tha BlockBurna

    Joined:
    Jun 4, 2005
    Messages:
    912
    still took me under
    not feelin the effects on the piano
    Bass is bangin
    that other instrument you got goin in the background is hot
    Piano gets kind of annyoing after a while.

    Deja vu
    now this one is way better
    Drumwork is on point
    Like that little beeping sound coming out of my left speaker
    I would get rid of that sound that comes in at about 1:15
    With the right Mc this will be hot.

    Drop me some feedback
    http://board.rapmusic.com/showthread.php?t=900773
    test
  3. Malabu

    Malabu LEX-TOWN 859

    Joined:
    Jun 14, 2004
    Messages:
    1,168
    still took me under- aight feelin the piano work u got goin on, dudes right about the piano effect almost like its reverbed too much, but u mentioned how it was unmastered, dang bass is real nice on this, drums good, this is real nice man, liked all the instruments u had goin, hook comes in nice, real nice beat man

    Deja Vu- was really feelin this one as well, prolly better than the first, bass is real nice, drums are really good, yea this one is hot man, two real solid beats, good work with these


    show love- http://board.rapmusic.com/showthread.php?t=901069
    test
  4. Keystone

    Keystone I Got This...

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    218
    Still took me under-like the piano, got a west coast feel to it. Not diggin the drums too much, and the chorus sounds a little jumbled, but for the most part this is cool.

    Deja Vu-Not really into this one, sounds kinda randon, the sounds n'shit..piano sounds iight, just not into the other instruments.

    ez
    test
  5. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    got ya bakk
    thankz fo the luv

    upupuppupupu
    test
  6. HA-NN-IBAL

    HA-NN-IBAL New Member

    Joined:
    Sep 27, 2004
    Messages:
    93
    still took me under

    iight hea we go the beat is nice not digin the drums
    the piano is tight liking that gotta a smooth feel to it
    real nice mane real nice mane

    deja vu

    idk some about this i aint feeling but idk why cuz it sound goog
    i guess i aint int eh mood now for those smooth beats but
    otha then me this shit sound nice i see what you tryna do
    with this this shit was nice mane keep doin yo thing
    test
  7. BoDi

    BoDi www.iambodirock.com

    Joined:
    Feb 28, 2001
    Messages:
    12,614
    hmm..piano sounds cheesy to me. drums are muddy and don't fit to me..ehhh this isn't composed very well..need better mixing..and sounds. i see what u was tryin to do tho..

    keep buiding
    test
  8. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    thankz fo the feedz and view ya



    upupupup
    test
  9. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    check check upup
    test
  10. InfamousX

    InfamousX Ill With The Skill

    Joined:
    Apr 29, 2002
    Messages:
    248
    yea the mixin does sound weird on the first one, the bass is real good though, i like the drums, i'm diggin this one, its dope, the hook sounds real good, i could vibe wif this, da piano just sounds really low quality

    not likin the second one, not to my appeal, sounds real cheesy, but i guess its got some appeal to it

    nice listenin to tha tracks though
    test
  11. Sho-Down

    Sho-Down RockItPro.com

    Joined:
    Nov 14, 2000
    Messages:
    15,795
    Still Took Me Under- I see where you trying to go but this beat don't really get there, needs work on the mix. The flute don't really fit good with this beat either. I like when the strings come in though, that's hot...the melody comes together better when the strings drop. I'd bring that 1 string in earlier.
    test
  12. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    ^^thankz infamous and Sho

    lol i mma rework the miixn of that track soon

    upupu

    and a new version of Still Tooke me under is uploaded

    quality is bit better

    still unmastered though
    test
  13. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    Rizeeeeeeeee
    test
  14. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    test
  15. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    zzzzzzzzzzzzzz
    test
  16. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    good morning
    test
  17. The Militant

    The Militant New Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    3,229
    still took me under:

    i like the first beat in that it could be really gangsta if the sounds were less in your face... i would make into a more laid back piece and make the music of the notes make the music rather than the actual sound of the instruments if u know what i mean...

    i would go with realistic instruments becaues its a very melodic sounding beat and if it sounded real it would be deep. like change the pads to a violin or something and that echo pipe to something like a flute i dunno

    deja vu:

    ok this sounds a bit dischordant man, everything is going on all over the place... it would be ok but each instrument is trying to bring a new idea into the beat so it sounds too full

    try backing up off the instruments and building one melody instead of having like 30 going on at the same time... that bassline and piano are out of key too

    its got potential but i think u need to maybe get rid of some of the ideas or save them for another beat, its like u got enough material there for 3 beats if you split them all up

    not trying to offend just help you improve

    peace man
    test
  18. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    ^^^^real talk hom

    i respect that cuz u're right on point bout the stuff said,

    Deja Vu is a experimental beat lol, i was keep tryin to find that 'feel' and i end up puttin a bunch of syn and shit into it haha

    i sorta understand wat u're talkin bout of Still took me under,
    so u think i should build that shit more foucs around the main melody i laid??
    interestin............... hah sho is some reall talk bout music rite htere haha

    and i wish i have some better stringz and wind instrument sample too,
    done this thing all on Reason 2.5 preset (i'm dead broke lol)

    manh,
    once again thakz fo the feedz, tipz , opinionz, and 2 centz homie


    upupupupup
    test
  19. SwiftyP

    SwiftyP Swifty Productions!

    Joined:
    Jun 23, 2005
    Messages:
    10
    Still took me under - Dont like the flute at all, The strings r nice u should bring them in earlier.

    De ja vu - Aint feelin this 1 bit. dont like any of it.
    test
  20. Koach

    Koach rm takes it up the ass

    Joined:
    Aug 9, 2002
    Messages:
    3,354
    Still Took
    -Piano sounds good to me (just reading how someone said it sounded cheesey-net engineers: they've got to hate!). Well put together. Builds nicely. I'd say slow it down into more of a bounce tempo or speed the tempo up to about 88-90 BPM. Good as it is though.

    Deja Vu
    -This, I like from the jump. Sounds far more original than the first beat. Sounds like you used a piano sample and built around it with very nice perc work. This beat is official.

    PEACE
    Koach
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)