RBL Championship Match:1. Ribonuclease 10-1 vs 2. Mets 16-3

Discussion in 'Rapmusic.com Battle League' started by -Oz-, May 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Do what ya want boys. lol

    Due Friday by midnight east coast time.

    Props on last week.
    test
  2. Mets

    Mets 40 Cal. Ripken

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    1,031
    last rbl championship match?, we gotta go at least 20 ..even though noone is gonna vote.
    test
  3. Ribonuclease

    Ribonuclease New Member

    Joined:
    Jul 25, 2004
    Messages:
    1,047
    yeah, lets go 24-30 for the last one, good luck.
    test
  4. Mets

    Mets 40 Cal. Ripken

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    1,031
    on tha real.

    how'd this fuckin guy get in double i, we dont know this dude
    u even had to underline ur name in ur sig to get heads to notice you
    n you wonder why butler woulda sonned you with another try
    only reason you won is cuz he wrote his verse about the other guy
    got this fool learnin, that when i rap rhymes my pull will hurt him
    i aint seen Nuke come with heat since the last time i saw Bull Durham
    u probaly suck ur own dick, chicks dont think u handome kid
    it'll be so quick..when i take out rib like they said marilyn manson did
    fuck the booth, jump off a roof ..either way they'll keep you off the street
    cuz ribbit wouldnt make a difference ..so if you feeling froggy ..leap
    dude, my labors sinkin ..but you aint got major writtens
    u beating me is so crazy, gnarles barkley would get sued for plagiarism
    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks
    ribs playin his cards but raisin his arms?, nah ..who the fucks next
    cuz nuke being the last champ just wouldnt sit well...like him after butt sex
    his aim name is buttuglybooches, he must got some mean game ..but
    ive never seen someone write the type of bitches they get ..as there screen name
    i gotta spot wit clout, plusss i got you watchin out
    n wen it comes to losing, i cant Barrett..so expect to get popped in the mouth
    its something real fierce, when my fist is flyin ..u feel it pierce
    n my punches Maytag u enough to get u an appliance deal with sears
    shit, the bitches aint fuckin dude, they stay away from humpin you
    i aint sayin ur gay but ur like REAL tired boxers..the way you always huggin dudes
    we in the same crew now?, how are you down? ..its hard to get by us
    so while this line up's the par, you can just try to stay up to par wit our lineup.
    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip
    but shit this kids ass, just another bitch for me to get past
    i already beat you 'one time, champ'<--n thats what i'll be after this match

    30, match it.
    test
  5. Ribonuclease

    Ribonuclease New Member

    Joined:
    Jul 25, 2004
    Messages:
    1,047
    lets get it.


    You broke fuck I often use my cash as a statement,
    I Philip Banks your just as fat as the actor that played him.
    so if you really want it, we could fight to death..
    I'll break ya limbs
    and call you Stem, they'll read ya name from right to left
    I got a huge knife and Ill slice ya frame with it..
    leave you beside yourself like you buyin plane tickets
    think ya nice b.. with no chicks how bleak can life be?
    girls don't wanna Liptonns unless there drinkin ice tea.
    you in this to win? make up your mind, we call it control..
    tried to quit cold turkey, then heated it up and swallowed it whole
    fat boy you text cuz you shitty on the mic,
    you get all Huffy Puffy like P Diddy on a bike!
    ya dream girl? thats like findin water in Death Valley
    but grab any Hairy chick... and she's right up MetSally
    good thing you joined a crew, you need a possy of friends
    cuz your gettin smashed worse than that time you got cocky with Hens
    ya bitch knew she was in trouble when u broke the condom..
    the rash spread, finally a girl could say Mets is growin on em
    my writtens absurd.. kicked to the curb I'm sick of this nerds rhymes
    you'll get gut checked so hard you'll see ya dick for the first time!
    you gotta find a real ugly broad to get passionate kid,
    cuz if ya chicks in heat its cuz she look like Shaq with a wig.
    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.
    thirty lines on some wack shit, comon man ya text is vile..
    looks like it passed out from exhaustion tryna go the extra mile.
    facin a vet? its gotta be the beef thats makin him sweat
    when Tubbs is full the whole restaurant bathes in regret.
    I'm laughin at you.. cuz who knew Irony applies to text..
    last week I served Butler, and this week Ill say Goodbye to Mets.
    test
  6. Brock Sampson

    Brock Sampson Shame on a nigga

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    244
    niice battle fellas....I'll be back to pick one
    test
  7. Brock Sampson

    Brock Sampson Shame on a nigga

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    244
    Mets

    how'd this fuckin guy get in double i, we dont know this dude
    u even had to underline ur name in ur sig to get heads to notice you
    ^ight
    n you wonder why butler woulda sonned you with another try
    only reason you won is cuz he wrote his verse about the other guy
    ^true
    got this fool learnin, that when i rap rhymes my pull will hurt him
    i aint seen Nuke come with heat since the last time i saw Bull Durham
    ^ok
    u probaly suck ur own dick, chicks dont think u handome kid
    it'll be so quick..when i take out rib like they said marilyn manson did
    ^eh
    fuck the booth, jump off a roof ..either way they'll keep you off the street
    cuz ribbit wouldnt make a difference ..so if you feeling froggy ..leap
    ^nah...wasn't feelin
    dude, my labors sinkin ..but you aint got major writtens
    u beating me is so crazy, gnarles barkley would get sued for plagiarism
    ^ok
    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks
    ^niice!
    ribs playin his cards but raisin his arms?, nah ..who the fucks next
    cuz nuke being the last champ just wouldnt sit well...like him after butt sex
    ^Niice!
    his aim name is buttuglybooches, he must got some mean game ..but
    ive never seen someone write the type of bitches they get ..as there screen name
    ^lol
    i gotta spot wit clout, plusss i got you watchin out
    n wen it comes to losing, i cant Barrett..so expect to get popped in the mouth
    ^nah
    its something real fierce, when my fist is flyin ..u feel it pierce
    n my punches Maytag u enough to get u an appliance deal with sears
    ^dope
    shit, the bitches aint fuckin dude, they stay away from humpin you
    i aint sayin ur gay but ur like REAL tired boxers..the way you always huggin dudes
    ^ok
    we in the same crew now?, how are you down? ..its hard to get by us
    so while this line up's the par, you can just try to stay up to par wit our lineup.
    ^nah
    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip
    ^niice
    but shit this kids ass, just another bitch for me to get past
    i already beat you 'one time, champ'<--n thats what i'll be after this match
    ^niice close

    OVERALL: nice verse here...personals, punches...consistent thru-out

    Ribo

    You broke fuck I often use my cash as a statement,
    I Philip Banks your just as fat as the actor that played him.
    ^niice
    so if you really want it, we could fight to death..
    I'll break ya limbs
    and call you Stem, they'll read ya name from right to left
    ^eh...kinda forced
    I got a huge knife and Ill slice ya frame with it..
    leave you beside yourself like you buyin plane tickets
    ^eh, didn't really feel
    think ya nice b.. with no chicks how bleak can life be?
    girls don't wanna Liptonns unless there drinkin ice tea.
    ^cool
    you in this to win? make up your mind, we call it control..
    tried to quit cold turkey, then heated it up and swallowed it whole
    ^niice
    fat boy you text cuz you shitty on the mic,
    you get all Huffy Puffy like P Diddy on a bike!
    ^eh...ok
    ya dream girl? thats like findin water in Death Valley
    but grab any Hairy chick... and she's right up MetSally
    ^ummm..interesting...ok
    good thing you joined a crew, you need a possy of friends
    cuz your gettin smashed worse than that time you got cocky with Hens
    ^ight
    ya bitch knew she was in trouble when u broke the condom..
    the rash spread, finally a girl could say Mets is growin on em
    ^haha..ok
    my writtens absurd.. kicked to the curb I'm sick of this nerds rhymes
    you'll get gut checked so hard you'll see ya dick for the first time!
    ^cool
    you gotta find a real ugly broad to get passionate kid,
    cuz if ya chicks in heat its cuz she look like Shaq with a wig.
    ^Niice
    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.
    ^cool
    thirty lines on some wack shit, comon man ya text is vile..
    looks like it passed out from exhaustion tryna go the extra mile.
    ^eh...nah
    facin a vet? its gotta be the beef thats makin him sweat
    when Tubbs is full the whole restaurant bathes in regret.
    ^cool
    I'm laughin at you.. cuz who knew Irony applies to text..
    last week I served Butler, and this week Ill say Goodbye to Mets.
    ^yeah...the irony of it!...cool

    Overall....some real tricky wordplay here...verse had strong points and was pretty consistent as well....

    Ummm

    V/ Mets

    I think METS was takin the personals bout him being in the group to an extent that it shouldn't had been which IMO hurt his verse some tho ...him to the line up..livin up to par, underline his name in the sig....ok, I get it. just too much to me. Still had some hard hittin haymakers.

    Which RIBO's consistency factor was there more....but his punches (not all but some) didn't hold as much weight as METS to me...very close. Mets to me took awhile to warm up but I felt his a lil more
    test
  8. Meta Syn

    Meta Syn New Member

    Joined:
    Feb 1, 2006
    Messages:
    194
    this is a crew vote :)

    and umm.. I read both, both were pretty dope. Huffy and Puffy was hilarious, and Cocky with Hens was deep as fuck personal wise. But you kept sittin on the same concept - Hens is fat. We already know this shit. Good try and fuckin madd props on those two bomb ass lines. Those concepts were basically over used, - Shit as some would call it, and u had those good lines which were sweet like sugar, but sugar and shit still tastes like shit.
    (im high so fuck yall)

    Mets shit was pretty good (no i dont eat shit) but anyway he came with enough concepts, WITH VARIETY in them to keep a mixed bag of some ehhish lines with some NIIIICE dope lines. Thats what won it for him.

    dope battle, but the Icon of the week will be Mets in my book.
    test
  9. intellectualmc

    intellectualmc New Member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    19
    punches ribo
    personals mets
    wordplay/nameplay-ribo
    consistent-ribo

    v/ribo
    test
  10. Criteria

    Criteria Superman in this bitch!

    Joined:
    Oct 8, 2004
    Messages:
    551
    mets edged out:

    not a bad battle--

    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.

    vs

    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks

    even though i hate both your styles..mets got this, more consistency, less corny & played material.

    vote-mets
    test
  11. .JackCottey.

    .JackCottey. El Bee See Veteran

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    176
    shit, the bitches aint fuckin dude, they stay away from humpin you
    i aint sayin ur gay but ur like REAL tired boxers..the way you always huggin dudes
    we in the same crew now?, how are you down? ..its hard to get by us
    so while this line up's the par, you can just try to stay up to par wit our lineup.
    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip
    but shit this kids ass, just another bitch for me to get past
    i already beat you 'one time, champ'<--n thats what i'll be after this match


    Vs.


    good thing you joined a crew, you need a possy of friends
    cuz your gettin smashed worse than that time you got cocky with Hens
    ya bitch knew she was in trouble when u broke the condom..
    the rash spread, finally a girl could say Mets is growin on em
    my writtens absurd.. kicked to the curb I'm sick of this nerds rhymes
    you'll get gut checked so hard you'll see ya dick for the first time!
    you gotta find a real ugly broad to get passionate kid,
    cuz if ya chicks in heat its cuz she look like Shaq with a wig.
    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.
    thirty lines on some wack shit, comon man ya text is vile..
    looks like it passed out from exhaustion tryna go the extra mile.
    facin a vet? its gotta be the beef thats makin him sweat
    when Tubbs is full the whole restaurant bathes in regret.
    I'm laughin at you.. cuz who knew Irony applies to text..
    last week I served Butler, and this week Ill say Goodbye to Mets.




    Vote= Ribo

    Dude just came way more fierce than Mets did. I just felt like going 30 was a little too long, but both managed to come with nice lines late in their verses. Ribo had more personals and punchlines than Mets and thats really what took it for me.
    test
  12. The Juggernaut

    The Juggernaut .

    Joined:
    May 23, 2006
    Messages:
    24
    vote=Mets

    Mets was nice all the way through.. This was his best verse in awhile

    All the crew personals were tight, and the wordplay's were on point

    Ribo had some bad points.. like I wasn't feelin' the Stem shit

    And the plane tickets shit.. plus the huffy and puffy punch was the wackest shit

    Every thing else in Ribo's verse was iight tho.. Mets was just more consistent

    Props to both though.. holla
    test
  13. Delusional.

    Delusional. New Member

    Joined:
    May 13, 2006
    Messages:
    24
    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks
    i gotta spot wit clout, plusss i got you watchin out
    n wen it comes to losing, i cant Barrett..so expect to get popped in the mouth

    Vs.


    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.

    this was actually a pretty good battle. i only quoted the lines i thought were dope as fuck, but really both came very consistent throughout their verses. i think mets pulled it off with a little more consistency and with more quotables. i liked that barret line, nice current event punch. it was kinda close, but i think mets just edged it out. good battle.

    v/ mets
    test
  14. Cahha The Rocka

    Cahha The Rocka New Member

    Joined:
    Feb 16, 2006
    Messages:
    81
    how'd this fuckin guy get in double i, we dont know this dude
    u even had to underline ur name in ur sig to get heads to notice you
    lol

    u probaly suck ur own dick, chicks dont think u handome kid
    it'll be so quick..when i take out rib like they said marilyn manson did
    ok

    his aim name is buttuglybooches, he must got some mean game ..but
    ive never seen someone write the type of bitches they get ..as there screen name
    your rhyme scheme is throwing off your punches


    its something real fierce, when my fist is flyin ..u feel it pierce
    n my punches Maytag u enough to get u an appliance deal with sears
    ok


    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip
    lol



    think ya nice b.. with no chicks how bleak can life be?
    girls don't wanna Liptonns unless there drinkin ice tea.
    ja ja
    you in this to win? make up your mind, we call it control..
    tried to quit cold turkey, then heated it up and swallowed it whole
    lol
    fat boy you text cuz you shitty on the mic,
    you get all Huffy Puffy like P Diddy on a bike!
    lmao
    ya dream girl? thats like findin water in Death Valley
    but grab any Hairy chick... and she's right up MetSally
    no...hairy met sally...no

    my writtens absurd.. kicked to the curb I'm sick of this nerds rhymes
    you'll get gut checked so hard you'll see ya dick for the first time!
    lol.... sorry hahahahahaha

    I know they say you get the horns if you play with the bull,
    but Mets is a cow, with cheeks so big they got gravitational pull.
    lol damn

    facin a vet? its gotta be the beef thats makin him sweat
    when Tubbs is full the whole restaurant bathes in regret.
    you killing this dude with fat jokes

    ... vote Rib with better punches... Mets had some good ideas but his rhyme scheme was throwing it off to me
    test
  15. Yung Impression

    Yung Impression RBL Finest'.....

    Joined:
    Sep 18, 2004
    Messages:
    1,208
    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks
    ribs playin his cards but raisin his arms?, nah ..who the fucks next
    cuz nuke being the last champ just wouldnt sit well...like him after butt sex
    his aim name is buttuglybooches, he must got some mean game ..but
    ive never seen someone write the type of bitches they get ..as there screen name
    its something real fierce, when my fist is flyin ..u feel it pierce
    n my punches Maytag u enough to get u an appliance deal with sears
    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip

    vs

    You broke fuck I often use my cash as a statement,
    I Philip Banks your just as fat as the actor that played him.
    think ya nice b.. with no chicks how bleak can life be?
    girls don't wanna Liptonns unless there drinkin ice tea.
    you in this to win? make up your mind, we call it control..
    tried to quit cold turkey, then heated it up and swallowed it whole
    ya bitch knew she was in trouble when u broke the condom..
    the rash spread, finally a girl could say Mets is growin on em

    this was actually a pretty good battle, eventho both of ya'll had more good lines than i quoted but these were the ones that stood out the best....both had good verses but Mets verse just stood out a lil more than Rib's did...the punches and personals hit a lil harder.

    vote-Mets
    test
  16. Super.

    Super. New Member

    Joined:
    Sep 26, 2003
    Messages:
    25,562
    n you wonder why butler woulda sonned you with another try
    only reason you won is cuz he wrote his verse about the other guy

    fuck the booth, jump off a roof ..either way they'll keep you off the street
    cuz ribbit wouldnt make a difference ..so if you feeling froggy ..leap

    n i hear you a pedophile, u never gettin wild or fuckin a bitch
    he bought Fort Minor thinkin it was a membership to a club for underage chicks


    this is a hard stompin, i got this in my clutches n shit
    after this im goin bar hoppin, n so are you ..looking for some punches to flip

    but shit this kids ass, just another bitch for me to get past
    i already beat you 'one time, champ'<--n thats what i'll be after this match


    those were hot. i really liked the bar hopping line. koo verse frum mets. feeling most of his shit, even tho i seen a lot of his concpepts b4.




    think ya nice b.. with no chicks how bleak can life be?
    girls don't wanna Liptonns unless there drinkin ice tea.
    you in this to win? make up your mind, we call it control..
    tried to quit cold turkey, then heated it up and swallowed it whole
    fat boy you text cuz you shitty on the mic,
    you get all Huffy Puffy like P Diddy on a bike!

    you gotta find a real ugly broad to get passionate kid,
    cuz if ya chicks in heat its cuz she look like Shaq with a wig.

    thirty lines on some wack shit, comon man ya text is vile..
    looks like it passed out from exhaustion tryna go the extra mile.


    i was shocked, i thought u were a wack fuck lol. but u had sum funny ass lines haha. koo verse nig.

    v-rib.
    wow lol but he just came with comedy and i honestly ENJOYED his evrse more than emts' and he had more funny lines and straight up disses. i thought mets had it after i read his verse but rib and him had the same amount of lines i liked..but i really liked reading rib's verse vetter so i give it 2 him. good battle thou
    test
  17. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Dope match. Mets wins.
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)