MURKFEST vs CHOPPA TEXT BATTLE [PUBLIC POLL]

Discussion in 'Overtime: Off-Topic Discussion' started by Dunk, Jun 9, 2011.

?

WHO TOOK IT?

  1. Choppa

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Murkfest

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dunk

    Dunk FROG JUMP LEAP

    Joined:
    Jan 22, 2011
    Messages:
    4,927
    On my left we got Choppa and on my right we got Murkfest.

    Choppa won the coin toss and chose to go first:

    NB: The rhyme scheme to follow was: "WACK, STUPID AND SOFT DAWG"


    CHOPPA:



    MURKFEST:

    test
  2. Murkfest

    Murkfest Well-Known Member

    Joined:
    Dec 7, 2008
    Messages:
    3,013
    test
  3. Dunk

    Dunk FROG JUMP LEAP

    Joined:
    Jan 22, 2011
    Messages:
    4,927
    Bump for Choppa and Murk
    test
  4. deezenutsbiatch

    deezenutsbiatch New Member

    Joined:
    Jun 16, 2008
    Messages:
    3,327
    Dead at 'tatoo of a warthog'

    Merkfest got dat doe
    test
  5. Geedorah

    Geedorah King

    Joined:
    Apr 6, 2011
    Messages:
    11,872
    Murk cuz he kept it plain and simple.
    test
  6. fresco 5

    fresco 5 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2008
    Messages:
    2,706
    I got to go wit murkfest for legibility and actually using a couple of personals. I know its tough when you're stuck to one scheme but he actually made fun of choppa, where as chop didn't really hit murkfest with anything that directly related to him.

    both went in crazy doe
    test
  7. Bakez0151

    Bakez0151 BANTERRR!

    Joined:
    May 30, 2011
    Messages:
    1,119
    choppa killed him lets be real
    choppa went crazy
    test
  8. Dennis Choppa

    Dennis Choppa ★★★★★★★★★★★★ ★★★★★★★★★★★★

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    1,680
    I killed that nigga

    Imma lose the polls no matter what cuz ppl gon vote against me' cuz they thought I rigged vs no sir e

    3-0 niggaz
    test
  9. fresco 5

    fresco 5 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2008
    Messages:
    2,706
    haha aite I respect your opinion, but why do you think so?

    I gave my reasoning against that because I thought murkfest actually dissed choppa's character directly while maintaining less-forced patterns. Its hard to not force a little when using a 7 syllable scheme for 16-20 bars, and I just thought murkfest did it less.

    I do respect choppa for coming with his verse quickly, but its just like freestyling in GT. Might get you a little respect but at the end of the day not gonna win you battles. I think maybe choppa is just lazy to show us his best material yet because nobody is ready for his pen game. He is part of SONS camp which is known for being some of the best writers, so I know he prolly got a sharp pen game but maybe isn't allowed to share his creations with us yet because of strict training regimen with SONS.


    hes probably crafting 16 bars on one concept with 13 multis (none forced) in the time it takes murkfest to do his hair like mine (not actually that long of a time). But he has to submit those bars to QP / con I'm guessing and they benchmark his progress. So he just has to use throwaway shit here, and still doing dope

    Good battle
    test
  10. fresco 5

    fresco 5 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2008
    Messages:
    2,706


    wow choppa does it again
    test
  11. Drones

    Drones Active Member

    Joined:
    Dec 14, 2008
    Messages:
    1,417
    murkfest wins for making more sense and being less corny.
    test
  12. bobbaforce

    bobbaforce I don't give a nada

    Joined:
    Aug 28, 2009
    Messages:
    7,201
    i thought it would be hard to top choppas verse but murk went pretty ham
    HANDS GLUED TO THE STOPWATCH
    and
    bitch, you probably think SAZOO IS A MOB BOSS
    i think this FAGS SUITED FOR HOPSCOTCH

    was fuckin fire. chop you did good but murk kinda killed his shit more
    test
  13. Bakez0151

    Bakez0151 BANTERRR!

    Joined:
    May 30, 2011
    Messages:
    1,119
    murkfest bit a choppa line thats why i can't give it to him
    test
  14. Dennis Choppa

    Dennis Choppa ★★★★★★★★★★★★ ★★★★★★★★★★★★

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    1,680
    3-0 niggaz

    Dead at murkfest biting my rap music line and chop chop and pom pom

    Smh
    test
  15. Stock II

    Stock II New Member

    Joined:
    Mar 24, 2011
    Messages:
    1,541
    "(get ready boi)"

    DAYUMN!
    test
  16. lalaland

    lalaland Phillip Drummond them

    Joined:
    Oct 29, 2010
    Messages:
    1,867
    This ^ tbh.
    Although Choppa came very nice this time around, I liked how he took a leaf from his idol qp and explained the bars. He also had nice set ups and it flowed very nicely considering it was done in 15 mins, etc which is impressive. However I honestly think as fast as you write your bars you should take your time as well because they kind of lose their novelty once the other persons puts theirs down.

    I thought Murkfest took it overal, his was just more precise and directed to choppa, he also had some nice heaters which were pretty fire, and I really digged the simplicity of his bars, they just hit harder.
    test
  17. larry word

    larry word get sauced n dip

    Joined:
    Sep 7, 2010
    Messages:
    2,436
    ya but chop had adlibs, that shit gave him the edge imo (get ready boi)
    test
  18. PhilaTit

    PhilaTit Well-Known Member

    Joined:
    Jul 5, 2010
    Messages:
    2,433
    *facepalm*

    This is fucking horrible, I would vote but I can't figure out which one of you was the worst..I guess Choppa since I felt Murk stretched his multis and forced the shit out of them, after using the same multi scheme for a couple bars I got bored with you not hitting on any of them. Then again props for using the same syllabic rhyme schemes the entire verse, I know it can be difficult but I personally would of strayed away from it after 4 bars.

    Keep buildin, I'd be interested in seeing a format without the same syllables the whole verse.
    test
  19. Jinky Rctongs

    Jinky Rctongs New Member

    Joined:
    Nov 30, 2010
    Messages:
    1,351
    How quick you post your verse shouldn't matter IMO
    test
  20. Dennis Choppa

    Dennis Choppa ★★★★★★★★★★★★ ★★★★★★★★★★★★

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    1,680
    omg murkfest came personal

    job1 used sons jokes and qp and con

    no sir e used sons jokes and qp and con

    now murkfest used sons jokes and qp and con

    so original

    yet fresco bitches about ppl keep using gay jokes on him yet ppl keep using sons jokes on me and it's 'omg he had personals''

    smh niggaz im 3-0 and watch what happens to this poll
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)