"I Don't Understand It" Noone has said it better than Big L

Discussion in 'Hip-Hop Central' started by Sparticus2, Oct 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparticus2

    Sparticus2 New Member

    Joined:
    Jul 26, 2005
    Messages:
    2,313
    fo real...


    [Verse 1]
    There are too many MC's who are overrated
    You ask me, they wasn't even supposed to make it
    In the rap biz, they don't know what rap is
    So give it up; become an actor or an actress
    Or a producer, cause you fail to use the
    Mic right, so take flight before I bruise ya
    For sayin those bull crap wack raps on wax
    You need to get smacked, sit back and rip that contract
    Hey yo, I'm serious, Big L ain't playin games
    I should get foul and buck wild and start sayin names
    But deep down inside you know who you are
    Your rhymes are not up to par, you fake superstar
    And that really gets on my nerve
    When a rapper gets the credit that he don't deserve
    Goin platinum, and don't have no soul
    Some rappers are mad nice and don't even go gold
    I don't like the way it's goin down
    Because it should be the other way around
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    How MC's take this rap game for granted

    [Verse 2]
    MC's - what's goin on?
    I don't understand, man, how rappers cold transform
    One minute you're hardcore and raw
    That's what you was known for, but not no more
    You changed, you rearranged
    You're not the same, your raps are blame
    That explain why you lost your fame
    Used to be on top, then you fell like rain drops
    You turned pop, now you no longer gain props
    Who's fault is that? Nobody's but your own, black
    Used to make fat tracks, jack, but now you're stone wack
    So MC's, don't ever step out your range
    Remain the same
    And only change with the time
    Unless you get dropped like a dime
    Go for yours like I'm goin for mine
    But if you're rough, stay rough, if you're dap, stay dapper
    And never try to look or even sound like another rapper
    Just fulfill your own needs
    Some rappers wore gold chains, and now they're wearin beeds?
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    How MC's take this rap game for granted

    [Verse 3]
    This is how it should be done
    I'm not the one, and my raps is strong like gum
    But some, MC's grab the mic and sound dumb
    Plus slum (How come?) Rap skills they have none
    And I wonder how the hell they records sell
    They raps are stale and frail
    They're forced like fairy tales
    Your technique and everything you speak's weak
    You got a little airplay because of your beats
    Your fame and your name, but your lyrics are lame, black
    Step to this and get ran over like train tracks
    Your raps border wack, and you went on tour with that
    Crap, don't understand it, cause rhyme skills you lack
    I got more soul that Nike Airs, givin MC's nightmares
    Rappers be frontin hard, and rhymes they don't write theirs
    But still call themselves MC's
    Please, how could that be?
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    I don't understand it (I don't understand it)
    How MC's take this rap game for granted
    I don't understand it


    Amazing how a song like this in '95 has gotten so much more relevant now, over 10 years later. It perfectly describes the bullshit dominating mainstream hip hop right now, I love it. R.I.P. Big L.
    test
  2. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Joe Budden has said it better than Big L several times.
    test
  3. dirtyconnection

    dirtyconnection New Member

    Joined:
    Sep 20, 2006
    Messages:
    357
    [funny] @ Sparticus proving he's the dumbest poster on the site. Your taste in music is HORRIBLE. You like all the back-pack rappin faggots.

    Real rap is 50 Cent, Ludacris, T.I., Lloyd Banks, Tony Yayo, Eminem, Cam'ron, Jim Jones, Chamillionaire and all the rest of the mainstream mothafuckas not that garbage ass Black Thought or Talib Kweli [funny]

    Kill yaself.
    test
  4. QuickQuip

    QuickQuip New Member

    Joined:
    Jan 16, 2006
    Messages:
    485
    ^dirty, your an idiot for defining 'real rap', lol
    so your basically saying you have to like G-unit and Dipset to be a real rap fan?
    get the fuck outta here

    If you can't appreciate Big L then youre not a real rap fan, and every real rap fan will agree with that statement.


    ROFL @ JENNY JONES AND TONY YOYO BEING REAL RAP
    test
  5. Syza Koza

    Syza Koza New Member

    Joined:
    Dec 16, 2004
    Messages:
    3,487
    Big L is top 5 for me.

    CONSISTENT, as fuck.
    test
  6. dirtyconnection

    dirtyconnection New Member

    Joined:
    Sep 20, 2006
    Messages:
    357
    [funny] @ Quick Drip being a fucking idiot. You just insulted me for defining what real rap is and than you say Big L is real rap and ifyou don't like him you ain't a fan? [funny]

    Big L's garbage, go back to suckin more rap dick you fuckin homo [funny]
    test
  7. Sparticus2

    Sparticus2 New Member

    Joined:
    Jul 26, 2005
    Messages:
    2,313
    WHen I listen to Big L I listen to Lifestyles ov da Poor and Dangerous from start to finish without skipping a track, that is a very underrated classic imo. I don't know about Top 5, but he's is defintiely top 10.
    test
  8. Sparticus2

    Sparticus2 New Member

    Joined:
    Jul 26, 2005
    Messages:
    2,313
    You need someone to beat some sense into you, like seriously you deserve to get the shit kicked out of you for the comments you make on this site...
    test
  9. dirtyconnection

    dirtyconnection New Member

    Joined:
    Sep 20, 2006
    Messages:
    357
    If Big L's so good how come he didn't sell shit?
    test
  10. FS_Stones

    FS_Stones Who Knew

    Joined:
    May 26, 2004
    Messages:
    643
    Big L is the shit....

    he could have definately made some more good music
    test
  11. THIEF

    THIEF New Member

    Joined:
    Aug 28, 2006
    Messages:
    475
    Pun/Cube/pac/BIG/nas

    ^^random 5 better than big L
    test
  12. absolute zero

    absolute zero Among the living

    Joined:
    Oct 28, 2004
    Messages:
    11,770
    i was just listening to that earlier


    dope song.


    dirty connection.......LOL.
    test
  13. Job

    Job I, Pirate

    Joined:
    Dec 22, 2001
    Messages:
    1,269
    poor promotion and his death might have something to do with it...big picture still went gold so you can suck his dead dick as far as i care
    test
  14. Young C NJ

    Young C NJ myspace.com/thecausenj

    Joined:
    May 17, 2006
    Messages:
    492
    now that i think about it i dont no y i like big L..i mean i really like him a lot but i cant really name a reason y..alls i no is he makes good music
    test
  15. Syza Koza

    Syza Koza New Member

    Joined:
    Dec 16, 2004
    Messages:
    3,487

    In your opinion.
    test
  16. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Big L is so irrelevent, and his music is so dated. I cant force myself to listen to the shit.
    test
  17. THIEF

    THIEF New Member

    Joined:
    Aug 28, 2006
    Messages:
    475
    No, you basket of shit
    All the artists mentioned put out better songs/albums than big L did. you base ur opinion of rappers off their music, and when comparing his shit to theirs it's them > big L

    and lol@ OZ, this kid is a stan faggot who would do anything to suck lupe fiasco's dick and increase his shitty record sales, yet continues to say big L is weak.
    fuckin queer
    test
  18. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Yo, go give your moms a great big hug or something kiddo. Its gonna be ok. lol @ You literally spazzing out over some shit I type. Ima just keep typing shit you dont like, til eventually I cross the line where you just cant accept other peoples opinions anymore, and you kill yourself. Hopefully its sooner than later.
    test
  19. -Oz-

    -Oz- ^^^^^

    Joined:
    Sep 28, 2003
    Messages:
    25,740
    Big L is fucking WACK
    test
  20. THIEF

    THIEF New Member

    Joined:
    Aug 28, 2006
    Messages:
    475

    say word?
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)