Hold It Down: Yall Know How I get down. Prod. By Tex

Discussion in 'Beats/Producers' started by Yung Rich, Nov 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    Yo its been a little minute since I dropped something since Big Wheels. So here is another joint for ur Listening plessure. Please drop feedback, hate, or whatever you like. Click the sig.


    http://www.soundclick.com/yungrich

    Track is called Hold It Down ( Top Joint )

    Enjoy
    test
  2. DjayCasper

    DjayCasper Eh Fuck It.

    Joined:
    Mar 5, 2005
    Messages:
    11,175
    off the bat the beats cool but i dont like it

    prolly cuz of the switch ups when the chord changes up so quick before u get a chance to let it bump


    wow the chorus is really working though

    yeah this a solid joint
    that hooks gonna equal alot of replay value


    keep it up
    test
  3. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    CAsssssssssssssssssss good look my dude..

    yea i try to stress the hook alot...thats what sells...thanks for the feed
    test
  4. BillCa$h

    BillCa$h Knows the truth

    Joined:
    Dec 28, 2003
    Messages:
    20
    Actually I usually don't listen to that type of beat but this one had me noddin. Sounds real good too. Quality music.

    Peace.
    test
  5. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    ^ Thanks B..thats what I do. Hold it Down
    test
  6. J.Mack

    J.Mack Highly Under-rated

    Joined:
    Sep 28, 2004
    Messages:
    2,053
    Yeah, Its hot but missin somethin...I Just can't place it....Maybe double up the vocals on that hook...
    test
  7. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    ^ J Ten a Key..Ight duke thanks for the feed...yea maybe the hook needs to be more dynamic
    test
  8. WillieK

    WillieK New Member

    Joined:
    Apr 22, 2004
    Messages:
    2,291
    returnin the luv

    yea, like wat J Mack said, ithink u should either double up the vocal, or sjut do add libs every last work or sumthin like that, but the beat thoguh manh....shit is madd hott, nice quality

    ur voice kinda remind me of Jimm Jones

    god shit htough

    keep it comin manh
    test
  9. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    ^lol at Jim Jones thats a new one BALLIINNNNNNNNNNNNNN

    but thanks for the feed I appreciate it ...ill probably add some adlibs or something
    test
  10. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    Uppppppppppppppppppppppppp
    test
  11. Covelli

    Covelli New Member

    Joined:
    Nov 8, 2004
    Messages:
    120
    whats up man. i aint heard from u in a minute i just assumed u wasnt gonna use the beats anymore. get at me if you still are though. the song hold it down is tight, the beat is nice i like the drumrolls and the synth. your right about the hook, that will get everybody. everythings solid here. - covelli

    http://board.rapmusic.com/showthread.php?t=1022024
    test
  12. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    Covilli o shit..whats good duke..Ima check ya shit I know you got bangas..Good look on the feed..Man I havent even recorded shit really I got like 4 songs lol..Ive been on a little break..Ima get at you
    test
  13. TraxSmith

    TraxSmith TrackBangas.com

    Joined:
    Jun 7, 2003
    Messages:
    1,205
    shit pretty tight..beat pretty coo..song pretty nice..nice flow
    test
  14. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    ^ Good Look Homie ...UPPPPPPPPPPPPPPPPPPpppp
    test
  15. Eternity

    Eternity retired legend

    Joined:
    Aug 4, 2001
    Messages:
    29,522
    Hold it down - haha this shit is hot dogg.. cold southern grimy beat.. dope melody.. keep up the great work

    SOL
    test
  16. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    Big Sol...good look man..I really appreciate it .....
    test
  17. M.Maestro

    M.Maestro Ghost

    Joined:
    Jul 29, 2004
    Messages:
    12,124
    real sick.. i like that lil change in the beginnin, it throws its off nicely. drums on point man.. and the cat spittin is cool too


    im diggin that change cuz u think its gonna go twice but it switches.. nice drop man
    test
  18. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    Thanks Brotha ..........UPPPPPPPPppppppppp
    test
  19. Embassy Sweetz

    Embassy Sweetz 360's thee-shit,-b

    Joined:
    Aug 28, 2004
    Messages:
    3,964
    Bdemics2005 (6:42:05 PM): http://board.rapmusic.com/showthread.php?t=1022540
    Bdemics2005 (6:42:09 PM): nigga
    Bdemics2005 (6:42:13 PM): lol
    DunkDiesel (6:43:15 PM): ?
    DunkDiesel (6:43:22 PM): oh..need me to bump it
    Bdemics2005 (6:43:45 PM): yea
    Bdemics2005 (6:43:55 PM): its that joint\
    Bdemics2005 (6:44:00 PM): i posted it
    Bdemics2005 (6:44:12 PM): hit it 4 me\\
    test
  20. Yung Rich

    Yung Rich The Truth

    Joined:
    Mar 12, 2004
    Messages:
    1,236
    ^ lol u a wild dude Em
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)