Headphone cable not long enough

Discussion in 'Audio Help & Tips' started by ~Dystinkt~, Jul 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ~Dystinkt~

    ~Dystinkt~ New Member

    Joined:
    Jan 16, 2003
    Messages:
    1,341
    sup...

    im building a vocal booth and shit and I was wondering do I need a headphone pre-amp or some shit cuz my headphones cable ain't long enough to go thru the booth and shit... or how can I make it longer and shit? aight... extensions or some shit? thanks..

    stay up
    one... shit
    test
  2. KhanDST

    KhanDST New Member

    Joined:
    Jun 12, 2003
    Messages:
    650
    yeah man they got heasphone extension cables they are like 6ft long my best advice is to kno somebody in bestbuy haha cuz they are sold for 5 but with discount they are like 50 cents.
    test
  3. Logik Words

    Logik Words New Member

    Joined:
    Jul 17, 2003
    Messages:
    109
    How much is it costing you to make a recording booth? And, is it like a soundproof booth? Lol jus wonderin

    And yeah, all you need to get is extension cables, they real cheap.
    test
  4. PG-13

    PG-13 Kiss My Ass

    Joined:
    Aug 5, 2000
    Messages:
    3,067
    yea Headphone Extention is what ya Need
    test
  5. ~Dystinkt~

    ~Dystinkt~ New Member

    Joined:
    Jan 16, 2003
    Messages:
    1,341
    thanks to people for responding

    Logik Words asked "How much is it costing you to make a recording booth? And, is it like a soundproof booth?"

    It's going to cost about $500-600 for the material, and yes it will be soundproofed, that's the only reason I'm building it. (Soundproofed as in you can't hear outside of it when somebody spits in it, and you can't hear outside noise inside the booth). Then I'll have to buy studio foam to kill the reverb, and I'm set.

    stay up
    one
    test
  6. Logik Words

    Logik Words New Member

    Joined:
    Jul 17, 2003
    Messages:
    109
    ^Thats some dope shit mayne... I wish I could afford that shit Lmao

    newayz good luk
    pz
    test
  7. ~Dystinkt~

    ~Dystinkt~ New Member

    Joined:
    Jan 16, 2003
    Messages:
    1,341
    there's this part of most peoples' lives called A JOB [funny] haha
    but thanks for wishing me good luck brotha

    stay up
    one
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)