Born Brave - Presented by L. Kross A Born Brave Production

Discussion in 'Open Mic' started by L. Kross, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. L. Kross

    L. Kross His Highness

    Joined:
    Aug 10, 2000
    Messages:
    23,273
    You must be crazy, spit like you might phase me,
    If you aint Brave which is really just my A-Team
    Then I aint tryna hear silly shit that you might say, b
    Amaze me please an give up the mic casing
    Alla my life I been spittin it like crazy,
    Its always been 'Fuck you', Im really just like 'Pay me.'
    They cant fade me, really just might blaze me,
    Make sure when you load up the millis, you try aiming
    Killin the hype lately, they feelin it like crazy,
    Think you got some skill an you illa then try face me,
    You cant see how Brave is nothin new to pain?
    Swimmin in a Henny pool, ridin on a buddah train
    Flyin on a suicide bomber lettin the Ruger bang
    You'ont wanna know the stupid things goin through my brain
    When we on our way to the stage, bout to do the thing
    An everybody in the place is, "L. Kross! Boombaiyai!"

    Lmao.. The Champ Is Here!! Somebody go an tell Calibre. pff anyway

    Me an my team of doggs, out the pound, streets is ours
    We done seen it all, kings an queens defeatin pawns
    But I got em checkmated wit this lil team Im on
    My team is on, summer, winter, spring an fall
    Tell me what you need we got it all before ya people, dogg
    If you wanna beef over these geekers then the beef is on
    Ill blow you outcha sneakers wit the heater drawn
    If you got an eight at your waist, better leave it on
    Leave the playas to play. The way that we bang
    is just gangster, its day after day
    So say what you say, but dont forget what you said
    Cause I wanna get it on ya tombstone, fuckin big
    So big, that besides ya name, thats all the fuck it said
    So fuck respect, live life like I covet death
    You can get as mad as you wanna get, Ima double that
    An I aint tryna rap so putcha pad back in ya fuckin bag

    Yea, were not impressed with rappers, we rap, this is nothin, lets just keep this movin right along

    Peelin up, an feel the adrenaline rush
    Everybody in the whip is wit it, they finna to bust
    Killin us is a mission for militant thugs,
    Liftin up wit the fifth an then peelin ya mug
    This is the deal, grip the steel an we killin you mutts,
    Is you for real? We aint had to do grillin in months,
    Thought that we was done witchu actin Atilla the Hun
    Guess its time to get the Foreman out an start grillin em up
    Still a nut, get it crackin if you feelin us,
    Dressin for your grave? I hope you packin up ya swimmin trunks
    Swimmin wit the fishes gettin vacuumed in a river pump
    Witout a witness, defense is packin all exhibits up
    Like I give a fuck, my existence is just a minute run
    Got about fifteen seconds 'fore the minutes up
    An when its finished heads spinnin how they quittin us
    So keep it pimpin pimpin, mind ya business, get ya digits up

    Lemme quit, I could do this all day.
    test
  2. MrFlux001

    MrFlux001 Member

    Joined:
    Jul 31, 2012
    Messages:
    207
    This could sound passable on the right beat, but even then there's not really enough to hold my interest longer than the first verse, at a stretch, unless your Method Man.

    If you're gonna' do a bragging type piece then i'd like to see much less filler and more battle type punchlines or ridiculous/experimental rhyme scheme's with witty closers to keep my interest throughout.
    test
  3. L. Kross

    L. Kross His Highness

    Joined:
    Aug 10, 2000
    Messages:
    23,273
    Ahem.. theres an entire movement gathering around rappers who dont use punchlines for every bar.

    We've gotten together, we've had a meeting. We're sick of punchline rappers. Fabolous started it an has already stopped it an there are still cats tryin to string 50 punches together that dont have anything to do with anything. I spit real life instances of shit Ive seen an done these bars are real, an the technique is ill. ill keep what you said in mind for mainstream industry purposes but for all other purposes, Ima keep it 100
    test
  4. mr.redeyez

    mr.redeyez Member

    Joined:
    Mar 11, 2007
    Messages:
    976
    i'm feelin this and i would rather here ''real life'' rap rather than that punchline shit, but um keep it up l.kross..... on some otha shit i remember when i first came to this site Me, you & halloween jack had a rap battle lol , do JACK STILL RAP?...but these are some of tha parts i liked.

    ''They cant fade me, really just might blaze me,
    Make sure when you load up the millis, you try aiming
    Killin the hype lately, they feelin it like crazy,
    Think you got some skill an you illa then try face me,
    You cant see how Brave is nothin new to pain?
    Swimmin in a Henny pool, ridin on a buddah train
    Flyin on a suicide bomber lettin the Ruger bang
    You'ont wanna know the stupid things goin through my brain''


    ''Me an my team of doggs, out the pound, streets is ours
    We done seen it all, kings an queens defeatin pawns''


    ''If you wanna beef over these geekers then the beef is on
    Ill blow you outcha sneakers wit the heater drawn
    If you got an eight at your waist, better leave it on
    Leave the playas to play. The way that we bang
    is just gangster, its day after day
    So say what you say, but dont forget what you said''



    ''Still a nut, get it crackin if you feelin us,
    Dressin for your grave? I hope you packin up ya swimmin trunks
    Swimmin wit the fishes gettin vacuumed in a river pump
    Witout a witness, defense is packin all exhibits up
    Like I give a fuck, my existence is just a minute run
    Got about fifteen seconds 'fore the minutes up''
    test
  5. MrFlux001

    MrFlux001 Member

    Joined:
    Jul 31, 2012
    Messages:
    207
    In that case I wouldn't really value my opinion at all. I respect that you're writing about experiences & how you live, & that's cool. Personally though, I like to be entertained with wit & innovative rhyme schemes (Sleep, for example), & if necessary & fitting - punchlines, that make me want to write something myself. Keep it up, though.
    test
  6. L. Kross

    L. Kross His Highness

    Joined:
    Aug 10, 2000
    Messages:
    23,273
    I mean i can do that too, i used to write almost nothin but punches, my rhyme schemes arent too plain an simple are they? but yeah iono i might go back to the poppy style i got a baby on the way an need to do sommin wit music but thanks for your input

    what up red, iono if jack still raps but i think that he still mods a forum around here, you can try to find him on here an hit him up. yeah rm used to be the shit back in the day
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)