15. Criteria (2-0) vs. 16. MetaSin (2-0) (Verses UP! VOTE NOW!)

Discussion in 'RBL TOP 20' started by U S E R, Feb 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. U S E R

    U S E R NON-DOHPE.squad

    Joined:
    Oct 25, 2002
    Messages:
    9,607
    [​IMG]

    RBL Rules & Regulations


    -Due dates-

    All Verses Due THURSDAY night 2:00am EASTERN
    All Voting Due Sunday Night @ or around 8:00pm EASTERN
    (Voting is considered open until Mods close matches)​

    -Line Limit-

    Minimum 12 -- Maximum 30
    Agree with opponent on check in
    If there is no agreement, 2nd emcee to post must match 1st persons verse
    (2nd emcee can post less but not more lines then his opponent)​

    -Voting-


    You Must Post Links to 5 Battles you Voted on
    A new "Voting Links Thread" will be posted weekly.
    You must Post your voting links in this thread where I'll
    Keep it updated & organized & those who don't vote will
    Actually be penalized from here on out. I promise


    -
    -
    Each Battler is required to vote on at least 5 Battles
    1 Vote deduction for each battle not voted on
    Voting is open only for those who are signed into the RBL
    If You are signed in you CANNOT vote until your first battle is up!
    Votes must be explained, No Hate Votes, Crew Votes, Revenge Votes
    Everyone Must vote on Contender, & Title matches (EVERY WEEK)

    -General Rules-

    1st emcee to post can't edit after 2nd emcee posts
    2nd emcee can't edit after the first vote is made
    No Biting or Recycling, if Caught your out of the RBL
    Bitching, Crying, Freeposting, Swaying. Whining..
    Beefing, Cursing, Spamming & other forms of Badmanner
    Is strictly to go in the Beef, Magazine, Predictions, or Hookups
    (If broken the Mod has the right to Edit & Clean Up Threads)
    New rules will be voted on by the Mods & Members of the RBL
    Mods can Adjust rules accordingly to circumstance!
    Questions, Suggestions, Ideas, Problems.. Contact the Mod!​

    -Mod AIM Contacts-

    King Grimet -- King Grimet
    U S E R -- userNEEZY
    Resilient. -- iLLWeezGod402
    DannyC -- DannyBabyBlues

    King Grimet's Email: kinggrimet@yahoo.com
    U S E R's Email: big.soprano@gmail.com
    test
  2. MetaSin

    MetaSin I Don't Believe In You...

    Joined:
    Jan 20, 2002
    Messages:
    2,082
    I'm doin 30.
    test
  3. MetaSin

    MetaSin I Don't Believe In You...

    Joined:
    Jan 20, 2002
    Messages:
    2,082
    Don't No Show.

    on the road to success, u got a stock transmission & engine
    you gon need U S E R shotgun...
    and a buncha other 'mods' for that whip to get in contention
    I've won by 2 no shows in a row, cuz them 2 suckas was fragile...
    but if walls could talk... this pussy might actually speak up in this battle.
    you prolly shouldn't tho... do like the dudes on my record would do...
    you don't have a chance in hell... against Sin, the devil ain't bettin on you.
    see, I'm a chef in the ring, I put the stove on high and its hot...
    if we fight your left eye is the kettle, and your right is the pot.
    n you can sign on the dotted line & cash the check you receive...
    he fucks wit sooo many dirty sluts...
    if he 'contracts' a disease, it'll get paid the best in the league...
    I've fucked his mom in a crowd, but she's a beast that appalls...
    when i wear his mother out in public, theres red paint and PETA involved
    Crit is a sucker for love, he tries wifin all of the girlies,
    he falls for Trix so often, he got silly rabbit ears, along with the herpes.
    but match.com was his best bet, cuz he's worthless and sad...
    he's a nobody...
    so gettin those net hoes, is all the impact that 'personals ad'
    i know you did okay last match, but since it'll be different this week...
    Let me jog ya Memorie, since that's the last win you'll get in this league.
    if it's up to me, you'll fall off... in this battle you'll slip, bro...
    b4 Grimet puts your life in my hands, i'll play patty cake in a gallon of crisco.
    Crit, I've checked out ya text.... why do you act like the shits dope?
    everyone 'nose your lines blow'... what you're rappin is sniffed coke.
    i be laughin at this joke... this cheater knows he don't want a brawl
    he should stay in his lane, but he's underhanded... he's bowling a gutter ball.
    homey might wanna stall, but my post wins the debate...
    cuz his verse is the WWE; everything about that 'submission' was fake...
    in fact, he's so much of a fraud, i'm in awe when this man's fightin...
    he tries to use my signature style, but can't copy my handwritin
    so i'm comin with fists balled, n i'll punch til this bitch falls...
    he's so shook he's on vibrate...
    so I'll ring his neck so many times, he'll have a couple of missed calls.
    test
  4. Criteria

    Criteria Superman in this bitch!

    Joined:
    Oct 8, 2004
    Messages:
    551
    check in.
    test
  5. Criteria

    Criteria Superman in this bitch!

    Joined:
    Oct 8, 2004
    Messages:
    551
    30.

    I peeped ya verse a bit, it wasn't at all the best son
    how'd you run through THAT many clichés and not flip a fresh one?
    speaking of USER... ya fat ass needs to get on some lean
    fuck money scams, u n' him try to hatch some food pyramid schemes
    you were hoping i'd no show, but this bitch is mistaken
    so fuck it, im'a still keep poppin' metasin more than ritalin patients
    i'm more well known. ya text blows.. just can it whore
    only place people want metasin on the daily... is psychiatric wards
    speaking of wards & drugs, call me a fucking addict
    kid named himself sin, when people just say he's only ugly as it.
    plus, every verse you write makes you less to thwart lives
    meta been on the 'back burner' so bad he'll morph into warp drive
    your 2-0 now? undefeated, but that's hardly revealing
    I'll rid the first Sin.. like Adam & Eve banned from the garden of eden
    & to make cash off this rap shit, some changes need makin
    before ya career takes off., NASA needs a breakthrough in aviation
    you need to update to 08', or i'll start bashing you geek
    using old similies, wack wordplay..
    .. your the essence of everything that's bad in the league
    you been here long enough to study the best approach
    infact, ya concepts n' asshole are competing...for who's stretched the most
    just let it go, your depressive man,. i'll shank this fag
    coke heads wish alcohol gave them the same 'down' your rank'll have
    loser., geek,. He a social status zero & its been intact
    closest he came to a party, was conventions of republicans vs democrats
    ya still so wack, the RBL hates u.. even the world duke
    maaaan, i've seen cancer patients reject metasin better than girls do
    ya try squeezin stretched lines in verses. grasp what I mean
    it's such a 'fantastic feat', reed richard's suit can't handle the seams.
    I didn't want 30 lines, but I had to be stoppin' ya nonsense
    if you have high spirits.. its only cuz your mind & body's unconscious
    test
  6. Stardumb

    Stardumb will BODY you

    Joined:
    Dec 20, 2002
    Messages:
    183
    what an awesome battle


    I've won by 2 no shows in a row, cuz them 2 suckas was fragile...
    but if walls could talk... this pussy might actually speak up in this battle.
    see, I'm a chef in the ring, I put the stove on high and its hot...
    if we fight your left eye is the kettle, and your right is the pot.
    n you can sign on the dotted line & cash the check you receive...
    he fucks wit sooo many dirty sluts...
    if he 'contracts' a disease, it'll get paid the best in the league...
    I've fucked his mom in a crowd, but she's a beast that appalls...
    when i wear his mother out in public, theres red paint and PETA involved
    if it's up to me, you'll fall off... in this battle you'll slip, bro...
    b4 Grimet puts your life in my hands, i'll play patty cake in a gallon of crisco.
    so i'm comin with fists balled, n i'll punch til this bitch falls...
    he's so shook he's on vibrate...
    so I'll ring his neck so many times, he'll have a couple of missed calls.


    dooooooooope verse, fuck


    criteria came with heat too



    I peeped ya verse a bit, it wasn't at all the best son
    how'd you run through THAT many clichés and not flip a fresh one?
    speaking of USER... ya fat ass needs to get on some lean
    fuck money scams, u n' him try to hatch some food pyramid schemes
    plus, every verse you write makes you less to thwart lives
    meta been on the 'back burner' so bad he'll morph into warp drive
    & to make cash off this rap shit, some changes need makin
    before ya career takes off., NASA needs a breakthrough in aviation
    just let it go, your depressive man,. i'll shank this fag
    coke heads wish alcohol gave them the same 'down' your rank'll have
    ya try squeezin stretched lines in verses. grasp what I mean
    it's such a 'fantastic feat', reed richard's suit can't handle the seams.

    yo far and away

    battle of the week

    jesus fucking christ both you guys tore it down

    i was feeling the same amount from each battler, ridiculously close...criteria and metasin could both easily have verse of the week

    god damn

    i gotta give it to metasin because the lines i liked, i really really liked

    V- MetaSin
    test
  7. K O V O

    K O V O Fuck You

    Joined:
    Feb 24, 2008
    Messages:
    29
    Really dope battle.....


    Criteria - Very nice man. I felt maybe you refernced the metasins thing a little to much but other than that your shit was on point and the punches were witty. I can't really say to many bad things about it.....very nice drop

    Meta - Another dope verse. Again I cannot say to much against it other than some of the lines used a couple played concepts flipped....Not to take anything away from it, shit was still fire....

    Very good battle here and the shit was very very close....but I give it to Criteria becasue every punch he had hit hard and I felt Meta's shit lacked the harder hitting punches in his verse.....in some lines...

    Vote - Criteria
    test
  8. MetaSin

    MetaSin I Don't Believe In You...

    Joined:
    Jan 20, 2002
    Messages:
    2,082
    good shit crit... 1-1....

    to voters... explanations and breakdowns are very much appreciated.
    test
  9. Schadenfreude

    Schadenfreude da nigga, Sha-Fue-Diggidy

    Joined:
    Dec 22, 2007
    Messages:
    147
    versus

    Yeah, this was a damn good battle, a lot of consistant, nicely worded and placed punches from both. Sin came with it, had maybe 3 or 4 haymakers with about 3 drops and the rest were stiff straights & jabs that did their damage. Overall a pretty sick verse dude. Same thing with Crit consistant with good punches, which is why it's hard to decide a winner?..lol. Shit, umm..let me flip a coin, nah I'm bullshitting..lol, I'm actually leaning towards Sin a bit, he was slightly, almost minuetly more creative with his concepts, so Vote - MetaSin, by a hair.
    test
  10. Cornea

    Cornea New Member

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    4
    goddamn hella tight battle

    metasin overall came with a stronger verse but criteria was right on his heels

    peta, user, walls could talk, trix and missed calls were all real nice from meta

    criteria had cliche, pyramind scheme and alcohol

    damn damn close battle


    my vote is for metasin


    pz yo
    test
  11. Yung.FAB

    Yung.FAB New Member

    Joined:
    Feb 11, 2008
    Messages:
    14
    on the road to success, u got a stock transmission & engine
    you gon need U S E R shotgun...
    and a buncha other 'mods' for that whip to get in contention
    I've won by 2 no shows in a row, cuz them 2 suckas was fragile...
    but if walls could talk... this pussy might actually speak up in this battle.

    see, I'm a chef in the ring, I put the stove on high and its hot...
    if we fight your left eye is the kettle, and your right is the pot.
    n you can sign on the dotted line & cash the check you receive...
    he fucks wit sooo many dirty sluts...
    if he 'contracts' a disease, it'll get paid the best in the league...
    I've fucked his mom in a crowd, but she's a beast that appalls...
    when i wear his mother out in public, theres red paint and PETA involved
    Crit is a sucker for love, he tries wifin all of the girlies,
    he falls for Trix so often, he got silly rabbit ears, along with the herpes.
    but match.com was his best bet, cuz he's worthless and sad...
    he's a nobody...
    so gettin those net hoes, is all the impact that 'personals ad'
    i know you did okay last match, but since it'll be different this week...
    Let me jog ya Memorie, since that's the last win you'll get in this league.


    homey might wanna stall, but my post wins the debate...
    cuz his verse is the WWE; everything about that 'submission' was fake...
    in fact, he's so much of a fraud, i'm in awe when this man's fightin...
    he tries to use my signature style, but can't copy my handwritin
    so i'm comin with fists balled, n i'll punch til this bitch falls...
    he's so shook he's on vibrate...
    so I'll ring his neck so many times, he'll have a couple of missed calls.
    versus

    Vs.


    I peeped ya verse a bit, it wasn't at all the best son
    how'd you run through THAT many clichés and not flip a fresh one?
    speaking of USER... ya fat ass needs to get on some lean
    fuck money scams, u n' him try to hatch some food pyramid schemes


    speaking of wards & drugs, call me a fucking addict
    kid named himself sin, when people just say he's only ugly as it.
    plus, every verse you write makes you less to thwart lives
    meta been on the 'back burner' so bad he'll morph into warp drive
    your 2-0 now? undefeated, but that's hardly revealing
    I'll rid the first Sin.. like Adam & Eve banned from the garden of eden
    & to make cash off this rap shit, some changes need makin
    before ya career takes off., NASA needs a breakthrough in aviation
    you need to update to 08', or i'll start bashing you geek
    using old similies, wack wordplay..
    .. your the essence of everything that's bad in the league
    you been here long enough to study the best approach
    infact, ya concepts n' asshole are competing...for who's stretched the most
    just let it go, your depressive man,. i'll shank this fag
    coke heads wish alcohol gave them the same 'down' your rank'll have

    ya still so wack, the RBL hates u.. even the world duke
    maaaan, i've seen cancer patients reject metasin better than girls do
    ya try squeezin stretched lines in verses. grasp what I mean
    it's such a 'fantastic feat', reed richard's suit can't handle the seams.
    I didn't want 30 lines, but I had to be stoppin' ya nonsense
    if you have high spirits.. its only cuz your mind & body's unconscious

    Overall - Woooooow... This was a dope as read.. Havent actually read anything latly that caught my eye. Both of you guys brought your a game.. But, I guess I have to pic one person to win... Ima go wit Metasin cuhs more of his punches caught my eye. Good battle guys keep it up.

    Vote - Metasin
    test
  12. MoneyMatters

    MoneyMatters the duffle bag boy

    Joined:
    Jan 6, 2008
    Messages:
    213
    yo this was a koo battle both came wit hot lines here and there but ive seen better from both. Anyway id have ta give this on to meta, he came wit harder punches more consistantly. Criteria you came off hard as fuck in the begining of yur verse but it seemed to start loosing heat around the end almost as if you just started forcing lines just ta match his 30. dont get me wrong it was still hot but meta took this one.

    vote=Meta
    test
  13. Yung Troy

    Yung Troy The Lyrical King

    Joined:
    Sep 17, 2007
    Messages:
    1,766
    I'd give this to Criteria because his verse structure and the punchlines really impressed me

    Metasin had alot of sick punchlines to but I kind of dragged while reading your verse, maybe I just gotta understand your style, until then

    vote=Criteria
    test
  14. Rated-Are

    Rated-Are New Member

    Joined:
    Jan 5, 2003
    Messages:
    340
    Don't No Show.

    on the road to success, u got a stock transmission & engine
    you gon need U S E R shotgun...
    and a buncha other 'mods' for that whip to get in contention
    dont wanna call this weak, cuz i dont really get it ..
    <--- is slow.
    I've won by 2 no shows in a row, cuz them 2 suckas was fragile...
    but if walls could talk... this pussy might actually speak up in this battle.
    lmao.. this works on 2 different levels.
    you prolly shouldn't tho... do like the dudes on my record would do...
    you don't have a chance in hell... against Sin, the devil ain't bettin on you.
    coo.
    see, I'm a chef in the ring, I put the stove on high and its hot...
    if we fight your left eye is the kettle, and your right is the pot.
    lol .. very clever.
    n you can sign on the dotted line & cash the check you receive...
    he fucks wit sooo many dirty sluts...
    if he 'contracts' a disease, it'll get paid the best in the league...
    lol.
    I've fucked his mom in a crowd, but she's a beast that appalls...
    when i wear his mother out in public, theres red paint and PETA involved
    lol.
    Crit is a sucker for love, he tries wifin all of the girlies,
    he falls for Trix so often, he got silly rabbit ears, along with the herpes.
    lol.
    but match.com was his best bet, cuz he's worthless and sad...
    he's a nobody...
    so gettin those net hoes, is all the impact that 'personals ad'
    lmao.
    i know you did okay last match, but since it'll be different this week...
    Let me jog ya Memorie, since that's the last win you'll get in this league.
    dope.
    if it's up to me, you'll fall off... in this battle you'll slip, bro...
    b4 Grimet puts your life in my hands, i'll play patty cake in a gallon of crisco.
    lol.
    Crit, I've checked out ya text.... why do you act like the shits dope?
    everyone 'nose your lines blow'... what you're rappin is sniffed coke.
    nice.
    i be laughin at this joke... this cheater knows he don't want a brawl
    he should stay in his lane, but he's underhanded... he's bowling a gutter ball.
    no ..
    homey might wanna stall, but my post wins the debate...
    cuz his verse is the WWE; everything about that 'submission' was fake...
    coo, god wrestling is so fake.
    in fact, he's so much of a fraud, i'm in awe when this man's fightin...
    he tries to use my signature style, but can't copy my handwritin
    lol.
    so i'm comin with fists balled, n i'll punch til this bitch falls...
    he's so shook he's on vibrate...
    so I'll ring his neck so many times, he'll have a couple of missed calls.
    nice.

    wow .. fucking onslaught assault.
    only like 2 or 3 bad pairs.


    30.

    I peeped ya verse a bit, it wasn't at all the best son
    how'd you run through THAT many clichés and not flip a fresh one?
    coo, seen this before tho.
    speaking of USER... ya fat ass needs to get on some lean
    fuck money scams, u n' him try to hatch some food pyramid schemes
    lol
    you were hoping i'd no show, but this bitch is mistaken
    so fuck it, im'a still keep poppin' metasin more than ritalin patients
    nice
    i'm more well known. ya text blows.. just can it whore
    only place people want metasin on the daily... is psychiatric wards
    repetative back to back like this, still cool line tho.
    speaking of wards & drugs, call me a fucking addict
    kid named himself sin, when people just say he's only ugly as it.
    nice.
    plus, every verse you write makes you less to thwart lives
    meta been on the 'back burner' so bad he'll morph into warp drive
    no.
    your 2-0 now? undefeated, but that's hardly revealing
    I'll rid the first Sin.. like Adam & Eve banned from the garden of eden
    nice.
    & to make cash off this rap shit, some changes need makin
    before ya career takes off., NASA needs a breakthrough in aviation
    coo.
    you need to update to 08', or i'll start bashing you geek
    using old similies, wack wordplay..
    .. your the essence of everything that's bad in the league
    coo.
    you been here long enough to study the best approach
    infact, ya concepts n' asshole are competing...for who's stretched the most
    roflz.
    just let it go, your depressive man,. i'll shank this fag
    coke heads wish alcohol gave them the same 'down' your rank'll have
    ehh.
    loser., geek,. He a social status zero & its been intact
    closest he came to a party, was conventions of republicans vs democrats
    could have dont more with party,
    mixing it with reps & dems made it drab.
    ya still so wack, the RBL hates u.. even the world duke
    maaaan, i've seen cancer patients reject metasin better than girls do
    lol, nameplayes r playing out.
    ya try squeezin stretched lines in verses. grasp what I mean
    it's such a 'fantastic feat', reed richard's suit can't handle the seams.
    lol.
    I didn't want 30 lines, but I had to be stoppin' ya nonsense
    if you have high spirits.. its only cuz your mind & body's unconscious
    no.

    vote- Metasin.

    11 lines i liked.
    vs
    8.5 lines i liked.

    them damn name plays got tired Crit.
    ya shit was still nice considering.
    test
  15. Funasty

    Funasty New Member

    Joined:
    Jan 1, 2003
    Messages:
    2,242
    Wow, yall both came to fight...

    Both of you guys had consitent punches and some funny ass ones too...


    Criteria-Opener was the truth and dope.. ya two best blows have to be the first nameplay line "you only as ugly as it" and the richard reed was orginal as hell, the nameplay was gettin old thou but you came fresh with it still

    Metasin-Opener wasn't as good, but the two lines that really showed me talent were the kettle and over and also the contract disease gettin paid best in league.. now that's hott as hell...

    Honestly I had to re-read these verse a couple times to pick a winner, but this goes to metasin just by the nose son, criteria ur defintley didn't get Ko'ed but lost the decision

    Vote: Metasin
    test
  16. ExodusIII

    ExodusIII New Member

    Joined:
    Apr 7, 2004
    Messages:
    1,823
    you been here long enough to study the best approach
    infact, ya concepts n' asshole are competing...for who's stretched the most

    lol... funny as fuck..

    this was a great battle.. easily battle of the week...

    but the beginning of metas verse was solid... i was just reading wondering when the first weak line would come... it eventually did come about half way thru and the verse pretty much stayed at that level till the end... but damn, the first half of that verse was fire...

    vote=meta
    test
  17. Baron Mynd

    Baron Mynd Swaggersaurus Rex

    Joined:
    Jul 16, 2003
    Messages:
    10,365
    Probably the best battle this week...

    I havent seen Crit about for a minute, some of his lines I'd seen done before, a lot of the MetaSin / Medicine and Sin lines especially I've seen thrown at Meta since something like 6 years ago so I perhaps didnt enjoy them as much as some of these newer cats did. Overall though the verse was solid, especially for 30 lines, the consistency factor comes into account and you did well... Meta also came out swinging, a few old ideas like the 'nose for dope' line which has been done, and you know that, but the 'walls could talk' line was a fresh flip on an old idea. I liked that. A couple others were standouts, the pot and kettle bar was nice, underhanded /gutter ball line could of used a little better wording but it was straight. All in all a nice evrse, feeling the pair of you for the most part, but based on consistency... I've gotta give this one to Meta.


    Tight battle fellas.
    test
  18. ExodusIII

    ExodusIII New Member

    Joined:
    Apr 7, 2004
    Messages:
    1,823
    9-2 MetaSin
    test
  19. 4Matt

    4Matt On the money

    Joined:
    Sep 26, 2007
    Messages:
    612
    Dope battle.

    on the road to success, u got a stock transmission & engine
    you gon need U S E R shotgun...
    and a buncha other 'mods' for that whip to get in contention
    I've won by 2 no shows in a row, cuz them 2 suckas was fragile...
    but if walls could talk... this pussy might actually speak up in this battle.
    i know you did okay last match, but since it'll be different this week...
    Let me jog ya Memorie, since that's the last win you'll get in this league.
    in fact, he's so much of a fraud, i'm in awe when this man's fightin...
    he tries to use my signature style, but can't copy my handwritin

    VS.

    I peeped ya verse a bit, it wasn't at all the best son
    how'd you run through THAT many clichés and not flip a fresh one?
    plus, every verse you write makes you less to thwart lives
    meta been on the 'back burner' so bad he'll morph into warp drive
    you been here long enough to study the best approach
    infact, ya concepts n' asshole are competing...for who's stretched the most
    ya try squeezin stretched lines in verses. grasp what I mean
    it's such a 'fantastic feat', reed richard's suit can't handle the seams.


    Consistancy wise i got Meta taking this. Both had a couple played concepts, but still it was definitly battle of the week. Not many of Cri's nameplays were that effective but he still brought some heat.

    Vote goes to Meta.
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)